Playback speed
×
Share post
Share post at current time
0:00
/
0:00
Transcript

Nyolcmillió dolláros befektetésre mondott nemet Tóth Soma és a Recart (4K)

Miért tűnnek az amerikai vállalkozók merészebbnek, mint magyar társaik? Hogyan lehet egyensúlyt találni a startup világ őrült tempója és a magánélet között?

Miért tűnnek az amerikai vállalkozók merészebbnek, mint magyar társaik? Hogyan lehet egyensúlyt találni a startup világ őrült tempója és a magánélet között? Miért olyan inspiráló egy New York-i felhőkarcoló a magyar vállalkozók számára? Ezekre a kérdés-ekre kerestük a választ Tóth Somával, a Recart vezérigazgatójával, aki betekintést nyújtott tapasztalataiba, és megosztotta gondolatait a két kultúra közötti különbség-ekről, valamint a startup világ kihívásairól.

Ahogy belépünk a Create.26 modern irodaházba a forró nyári napsütésből, rögtön érezhető az energia és a kreativitás pezsgése. Tóth Soma, a Recart vezérigazgatója kalauzol végig minket az irodában, megmutatva, hogyan működnek a mindennapok egy innovatív startupnál. Az irodai séta során megtudjuk, hogy a munkatársak milyen ügyesen lavíroznak a modern munkakörnyezet különböző kihívásai között, és hogyan kezelik a napi problémákat egy forró nyári napon. Kávészünet közben mélyebben belemerülünk a Recart történetébe, a kezdetekbe és a jövőbeli tervekbe. Soma elmagyarázza, miért fontosak az ambiciózus célok, és miért különleges az amerikai piac.

"Amerikában megkapod a lehetőséget, de az országnak egymillió baja van. Ugyanez Magyarországon: itt nem olyan jó a hangulat, de sokkal olcsóbb a megélhetés," mondja Soma.

Soma nem csak a startup világában mozog otthonosan, hanem az Atlanti-óceán két partján is. Az év nagy részét ingázással tölti Magyarország és az Egyesült Államok között, évente 5-6 hónapot töltve az USA-ban. "Az amerikaiak nem félnek ambiciózusak lenni. A magyarok azt mondják magukról, hogy ambiciózusak, de nem igazán azok. Az amerikaiak viszont tényleg azok," mondja Soma. Az amerikai vállalkozók nem félnek nagy célokat kitűzni és nagy álmokat megvalósítani, ami az amerikai startupok sikerének egyik kulcsa.

A Recart amerikai irodájában jellemzően helyi kollégákkal dolgoznak, különösen az ügyfélkapcsolati területeken, mint a customer success, support, sales és marketing.

"Az időzónák és a nyelvi akadályok miatt nehéz az amerikai ügyfelekkel Magyarországról dolgozni. Ezért gyakran tartózkodom az USA-ban, hogy hatékonyabban tudjam kezelni az ügyfelekkel kapcsolatos feladatokat," magyarázza Soma. Az első években a Recart csapata rendkívül keményen dolgozott, gyakran napi 12 órákat, heti hat napot. "

Az első két-három évben reggel 9-től este 9-ig dolgoztunk, heti hat napot. Ez a startup élet," emlékszik vissza Soma. Ahogy a cég növekedett és a csapat tagjai személyes életükben is előreléptek, szükségessé vált az egyensúly megtalálása a munka és a magánélet között.

Soma hangsúlyozza, hogy mind az amerikai, mind a magyar környezetnek megvannak a maga előnyei és kihívásai. Az amerikai mentalitás és környezet inspiráló számára, ugyanakkor fontosnak tartja, hogy megőrizze pozitív hozzáállását Magyarországon is. "Nagyon ügyelnem kell a gondolkodásmódomra, hogy az a hozzáállás, amit az USA-ból hozok, ne sérüljön itthon," mondja. Az amerikai nyitottság és a siker megosztásának kultúrája gyakran hiányzik Magyarországon, ahol a vállalkozók rejtőzködőbbek és kevésbé osztják meg eredményeiket. "Az amerikaiak nyíltan megosztják a sikerüket. Itthon sokszor egyfajta pávatáncot látok, amikor vállalkozókkal beszélek," teszi hozzá. Mindkét helyszínen kihívásokkal néz szembe, de az amerikai startup környezet inspiráló ereje segíti abban, hogy folyamatosan fejlődjön.

A teljes cikket a Growth Magazin 2024Q3 számában olvashatod, vagy nézd meg a videós interjút és ne felejts el feliratkozni!