Az OpenAI csütörtökön bemutatta a SearchGPT-t, egy új keresőfunkciót, amely a webes forrásokból gyűjtött friss információkkal ad gyors és pontos válaszokat a felhasználók kérdéseire. Ez a lépés kihívást jelenthet nemcsak a kisebb keresőmotorok, mint például a Perplexity, hanem a nagyok, mint a Google és a Bing számára is.
A SearchGPT felhasználói felülete hasonló az OpenAI ChatGPT platformjához. A felhasználók beírhatják a kérdéseiket, és a SearchGPT az internetről gyűjtött információkat és képeket jeleníti meg, releváns forrásokra mutató linkekkel együtt. További kérdéseket is feltehetnek, vagy kapcsolódó kereséseket fedezhetnek fel az oldalsávban.
Bizonyos keresések figyelembe veszik a felhasználó helyzetét is. Az OpenAI egy támogatói dokumentumban írja, hogy a SearchGPT „gyűjti és megosztja” az általános helyadatokat harmadik fél keresőszolgáltatóival az eredmények pontosságának javítása érdekében (pl. a közeli éttermek listájának vagy az időjárás-előrejelzés megjelenítése). A felhasználók dönthetnek úgy is, hogy pontosabb helyadatokat osztanak meg a beállítások menüjében található kapcsolóval.
A SearchGPT-t, amelyet az OpenAI modellek (konkrétan a GPT-3.5, GPT-4 és GPT-4o) működtetnek, az OpenAI egyelőre prototípusként írja le, és ma indítják el egy kis csoport számára. (Itt lehet feliratkozni a várólistára.) Az OpenAI azt tervezi, hogy a jövőben integrálja a SearchGPT egyes funkcióit a ChatGPT-be is.
„Az interneten való válaszkeresés sok időt és erőfeszítést igényelhet, gyakran több próbálkozásra van szükség a releváns eredmények eléréséhez” – írja az OpenAI egy blogbejegyzésben. „Úgy gondoljuk, hogy a modelljeink beszélgetési képességeinek valós idejű webes információkkal történő kibővítésével a keresett dolgok megtalálása gyorsabb és egyszerűbb lehet.”
Egy új módja a keresésnek
A SearchGPT célja, hogy gyors és közvetlen válaszokat adjon a felhasználók kérdéseire a legfrissebb webes információk felhasználásával, miközben egyértelmű linkeket biztosít a releváns forrásokhoz. A felhasználók további kérdéseket tehetnek fel, mintha egy személlyel beszélgetnének, és a megosztott kontextus minden kérdéssel tovább épül.
Együttműködés a kiadókkal és alkotókkal
Az OpenAI elkötelezett a kiadók és alkotók iránt. Az OpenAI reméli, hogy segít a felhasználóknak felfedezni a kiadói oldalakat és tartalmakat, miközben nagyobb választékot kínál a keresésben. Az elmúlt évtizedekben a keresés alapvető módja volt a kiadóknak és alkotóknak, hogy elérjék a felhasználókat. Most az OpenAI az AI segítségével kívánja ezt az élményt továbbfejleszteni, kiemelve a magas minőségű tartalmakat egy beszélgetési felületen, ahol a felhasználók több lehetőséget kapnak az elköteleződésre.
Nicholas Thompson, a The Atlantic vezérigazgatója szerint: „Az AI keresés az internetes navigáció egyik kulcsfontosságú módjává válik, és kritikus, hogy ebben a korai szakaszban a technológiát úgy építsük fel, hogy értékelje, tisztelje és védje az újságírást és a kiadókat. Várjuk az együttműködést az OpenAI-val a folyamat során, és egy új módot teremtünk az olvasók számára, hogy felfedezzék a The Atlantic-ot.”
A SearchGPT célja, hogy segítse a felhasználókat a kiadókkal való kapcsolatteremtésben azáltal, hogy kiemelten idézi és linkeli őket a keresések során. A válaszok egyértelmű, belső, név szerinti attribúcióval és linkekkel rendelkeznek, így a felhasználók tudják, honnan származik az információ, és gyorsan további eredményeket érhetnek el az oldalsávban található forráslinkek segítségével.
Prototípus tesztelése és visszajelzések gyűjtése
Az OpenAI együttműködik a kiadókkal az élmény megteremtésében, és továbbra is várja a visszajelzéseiket. A SearchGPT prototípusának elindítása mellett az OpenAI egy olyan módot is bevezet, amely lehetővé teszi a kiadók számára, hogy kezeljék, hogyan jelennek meg a SearchGPT-ben, így több választási lehetőséget biztosítva számukra. Fontos megjegyezni, hogy a SearchGPT a keresésről szól, és különáll a generatív AI alapmodelljeinek képzésétől. Az oldalak akkor is megjelenhetnek a keresési eredmények között, ha kizárják magukat a generatív AI képzésből. További információk a kiadói irányításról és az OpenAI botokról itt érhetők el.
Sam Altman, az OpenAI vezérigazgatója szerint: „Az AI-alapú keresés hatékonyá tételéhez alapvető fontosságú, hogy megbízható forrásokból származó, legmagasabb minőségű információkra építsük. Az egyensúly megteremtése a technológia és a tartalom között kulcsfontosságú, és a származás védelme elengedhetetlen.”
Share this post