A 2016-ban alapított Talk-A-Bot ügyvezetőjével, Deliága Ákossal készített interjút a Growth Magazin. Ha szeretnéd tudni, hogyan küzdenek a gyermekmunka visszaszorításával vagy azzal, hogy az indiai gyárakban, ahol a munkások nagy része írástudatlan, hogyan tudnak segíteni tökéletesíteni a belső kommunikációs folyamatokat, akkor mindenképpen olvasd vagy hallgasd meg Ákossal készített interjúnkat. Tanulságos történet arról, hogyan indítsd el a céget és szerződj le az első ügyfelekkel anélkül, hogy egyetlen sor kódot írtál volna.
Kinek a fejéből pattant ki a Talk-A-Bot története és mi az alapítás mögött rejlő sztori?
Közel egy évtizedet töltöttem multinacionális környezetben. Amikor beléptem, az volt a tervem, hogy 10 évig dolgozom ott, majd saját céget alapítok. Így 4 évet töltöttem Magyarországon, majd két évet Szingapúrban, Délkelet-Ázsiában. Amikor hazajöttem, már nem terveztem, hogy a magyar piacon dolgozom, és elkezdtem a CEU-n az MBA-t. Ott találkoztam Kajdi Gerivel, aki a társalapítóm lett. Be kell vallanom, hogy Geri a legelején rendkívül unszimpatikus volt számomra, és nagyon kellemetlen személyiségnek tartottam. Az első hat hónapban kifejezetten kerültem a társaságát. Aztán, ahogy jobban megismertem, kezdtem megkedvelni. Volt néhány közös tanulmányi projektünk, majd az utolsó trimeszterben az entrepreneurship kurzuson kifejezetten kerestük egymás társaságát. Szintén ekkor a CEU-hoz kapcsolódóan tanulmányi kirándulást tettünk New Yorkba, ahol az első nap délutánján az utolsó előadást a NASDAQ digitális marketing igazgatója tartotta. Előadásában kifejtette, hogy a Snapchaten, Instagramon és más közösségi platformokon kell kommunikálni, mert ott tudják elérni a fiatalokat. Az óra végén feltettem a kezem, és megkérdeztem, hogy akarnak-e chatbotot? A válasz az volt, hogy "Persze, ez lesz a következő a listájukon".
Ez volt a mi pillanatunk, és tudtuk, hogy meg kell valósítanunk az ötletünket. Így a bemutató után odamentem hozzá, hogy van egy ilyen cégünk; persze ebben volt némi költői túlzás, mert a háttérben még semmi sem volt igazán.
De erre válaszul az előadó megkért minket, hogy két nap múlva a tőzsdén mutassuk be nekik a terméket. Két nap alatt kitaláltuk a cégnevet, a logót és az első pitch decket. Aztán megtartottuk az első Talk-A-Bot pitchet abban a teremben a tőzsdén, ahol megnyomják a gombot egy új cég tőzsdére lépése során.