Természetesen szóba került az a sokakat foglalkoztató kérdés, hogy vajon elveszi-e a mesterséges intelligencia bizonyos szakterületeken dolgozók munkáját, és milyen elvárásokat támaszhat a mindennapi ember a ChatGPT-hez hasonló rendszerekkel szemben.
A Molin.ai-t három alapító hozta létre: Tóth Benedek, a testvére Tóth Gergely, valamint Alexandru Rosianu. Utóbbival egy hackatonon találkozott Benedek, majd a két mérnök barátokká vált. Mindketten hoztak létre kisebb projekteket korábban, így teljesen egyértelmű volt számukra, hogy közös vállalkozásba kezdenek. Első közös próbálkozásuk egy fintech startup volt, ami lehetőséget adott a felhasználóknak, minimális összegért, így akár már 1 euróért ingatlanba fektetni. Később Gergelyt is bevonták a csapatba marketing tapasztalata miatt. Ismerték egymás munkamorálját és képességeit, aminek köszönhetően a Molin.ai növekedési pályája is előre nem látott növekedési szinteket ugrott meg.
A kezdetek
A termék ötletét egy saját probléma szülte. Számukra hatalmas nehézséget okozott hétről-hétre új ötletekkel előállni, hírleveleket megírni, ezért létrehozták a Molin.ai-t egy eszközt, amely segített nekik gyorsan összeállítani a hírlevéhez szükséges anyagot jelentős időt spórolva az alapítóknak. Később egy ausztrál csapat megkereste őket, és megvásárolták a hírlevél szolgáltatást. Ezután felmerült bennük a kérdés, hogy mi lenne, ha mások is tudnák használni ezt az eszközt. Egy piackutatás során rájöttek, hogy néhány copywriting eszköz létezik ugyan a piacon, de azok nagyon drágák és általában csak angol nyelven működnek. Ezért gyorsan összeállítottak egy MVP-t, amit 2023 januárjában mutattak be a nagyközönség számára. Azóta nem csak exponenciálisan, de minimális marketing költéssel növekszik a felhasználói bázisuk.