Growth Magazin
GROWTH MAGAZIN - Magyarország
CSAK EGY RENDSZÁM KELL ÉS JÖNNEK AZ ADATOK
0:00
-39:52

Paid episode

The full episode is only available to paid subscribers of Growth Magazin

CSAK EGY RENDSZÁM KELL ÉS JÖNNEK AZ ADATOK

Sosem késő startupot alapítani főleg, ha megvan hozzá az évtizedes iparági tapasztalat. Olvasd el vagy hallgasd meg az Instacar történetét!

Letöltöttem az applikációt, beírtam a rendszámom és ennyi. Már érkeztek is az adatok a futásteljesítményről, a regisztrált óraállásról, az értéktartásról, a műszaki vizsga érvényességéről, szinte mindent láttam és még valamit, amire nem is számítottam: az autóm becsült piaci értékét. A felhasználói élmény pillanatok alatt öt csillagra kúszott fel. Nem volt kérdés számomra, ez az app tudja azt, amit ígér. Bármelyik rendszámot beírva egységes kalkuláció mentén mutatja meg az autók piaci értékét és a vásárláshoz szükséges minden adatát. Villámgyors és határozott értékajánlat, ami mögött halványan ugyan, de szépen körvonalazódik az üzleti modell valódi arca. A Growth Magazin az Instacar ügyvezetőjével készített interjút, aminek teljes anyagát meg is hallgathatod.

Pintye János huszonhárom évet dolgozott egy gépjármű finanszírozó társaság digitalizációért felelős részlegénél, de ötletei túlmutattak a lehetőségein. Alapítótársakat keresett és kilépve a mókuskerékből a bizonytalan vállalkozói létet választotta, a biztos alkalmazotti státusz helyett. Tapasztalatát beleépítve egy termékbe megalkotta az Instacar applikációt.

“Szinte az utcán hevert a megoldás, nem kellett különösebben átesni valamiféle reveláción. Megpróbáltam ott annak a pénzintézetnek a keretein belül, de az szétfeszítette a kereteket, amiket egy ilyen alkalmazotti munkakör biztosít.”

Magyarország egy olyan adottságokkal rendelkező ország, ahol a használtautó piac mérete többszöröse az új autópiacénak, egész pontosan nyolcszorosa. Amíg eladnak 100 ezer új autót egy évben addig 800 ezer használt autó cserél gazdát. Nem pusztán informatikai, hanem üzleti szempontból is kiaknázatlan piac, hiszen az információk mennyisége, minősége és az ezekkel való élés vagy épp visszaélés is egy olyan környezetet jelent, ahol nagyon nehéz tájékozódni, nagyon nehéz eligazodni.

“Nem az a kérdés, hogy ma meg lehet-e venni mobiltelefonos applikációval egy autót, hanem hogy elhihetem-e, amit arról az autóról mondanak. Meg tudom ítélni én ezt az autót? Meg tudom ítélni az árát? Össze tudom hasonlítani egy másikkal?”

2022 januárjában alapították a céget, októberben jött ki az applikációjuk és hat hónap alatt elérték a 20 ezer felhasználót. Olyan szereplői ennek az ágazatnak, akik nem képviselik egyik fél, sem az eladó, sem a vevő érdekeit. A hitelességük matematikai modellekre építik kiszűrve az esetleges torzító faktorokat.

Listen to this episode with a 7-day free trial

Subscribe to Growth Magazin to listen to this post and get 7 days of free access to the full post archives.