Mivel foglalkoztok? Mi a missziója a Diverzumnak?
Miki: A célunk, hogy a diákokat és a márkákat összekössük exkluzív kedvezményeken keresztül, és ezzel segítsük, hogy a tanulók okosan és tudatosan költhessenek és pénzt takaríthassanak meg.
Az elmúlt egy évben melyik volt a legnehezebb időszak számotokra és miért?
Fanni: Amin nagyon sokat dolgoztunk az, hogy létrejöjjön az a csapat, akikkel egyébként ma már együtt dolgozunk. Ez egy hosszú folyamat volt, amin Mikivel végig kellett mennünk. Viszont az a csapat, aki mára összejött és a Diverzumot csinálja, egy nagyon szuper és rátermett csapat, úgyhogy nagyon örülünk, hogy végül eljutottunk idáig.
Miki: Azt is felismertük, hogy a magyar fiatalokat nehéz equity-vel motiválni arra, hogy részt vegyenek egy startupban. Sokaknak nincs meg a lehetősége, hogy időt fektessenek olyasvalamibe, ami nem hoz azonnali hasznot, de végül sikerült megoldanunk.
Mesélsz arról, hogyan tudtátok megoldani?
Miki: Közel másfél évig saját tőkéből finanszíroztuk a fejlődésünket, mielőtt sikerült tőkét bevonnuk. Ez az időszak, ami megtanított minket arra is, hogy miként gazdálkodjunk okosan a pénzünkkel. Szinte nulla forintos tőkéből tényleg oda kell figyelni mindenre. Most, hogy már megvan a befektetésünk, ugyanezzel a tudatossággal tudunk fejleszteni, előrehaladni.
Mekkora most a csapat, és ki mivel foglalkozik csapaton belül?
Fanni: Most jelenleg heten vagyunk. Miklós viszi az operatív és az értékesítési feladatokat. Hozzám tartozik a marketing, van tartalomgyártó gyakornokunk, UX dizájnerünk, fejlesztőnk, PPC-sünk és egy marketingkampány-menedzserünk.
Ki az, aki összefogja a csapatot, ki a szíve és lelke?
Miki: Mi ketten Fannival.
Ti vagytok, akik kiosztják a feladatokat és ti irányítjátok magát a növekedést?
Miki: Így igaz. Szép lassan alakultak ki a szerepkörök, de nagyon jól működünk, mert Fannival elég eltérő személyiségek vagyunk. Jól kiegészítjük egymást. Nagyon szépen elkülönül nálunk, hogy ki mivel foglalkozik, ki miért felel és miért felelős és ez a problémák esetén is működőképes.
Mi volt a legnagyobb tanulság eddig?
Miki: A termék legyen kint minél hamarabb a piacon és csapjunk minél nagyobb zajt. Ezt ugyan mi viszonylag hamar megléptük, de csinálhattuk volna ennél is gyorsabban és szerintem ez minden startup esetén megállja a helyét. Volt egy időszakunk, amikor elég sok időt töltöttünk az üzleti és pénzügyi tervezéssel ahelyett, hogy kimentünk volna a piacra a termékkel. A másik nagy tanulság, hogy technikai tudás nélkül nagyon nehéz beindítani egy hozzánk hasonló startupot. Egyszerűen jó, ha van egy társalapító, akinek van fejlesztői tudása is. A befektetésnek köszönhetően mi már túlléptünk a nehezén, már van kompetens fejlesztőnk is.