Hypefy: Az influencer marketing forradalma – Egyetlen mondatból globális kampány
Képzeljünk el egy világot, ahol a márkáknak nem kell heteken át keresgélniük a megfelelő influencereket, tárgyalniuk az árakról, és külön csapatot felállítaniuk a kampány lebonyolítására. Ehelyett elég csupán egyetlen mondatban megfogalmazniuk, mit szeretnének elérni – például: „Népszerűsítsd a legújabb környezetbarát cipőkollekciónkat fiatal, városi nők körében.” Egy ilyen egyszerű utasítás elég ahhoz, hogy a Hypefy mesterséges intelligenciája kiválassza a legmegfelelőbb influencereket, felmérje a célcsoportot, kiszámítsa a költségeket, és automatikusan elindítsa a kampányt. Az AI ráadásul valós időben követi nyomon az eredményeket, és folyamatosan optimalizálja a kampányt, hogy a márka a lehető legnagyobb hatást érje el a befektetett összegből.
Ez nem science fiction – ez a horvátországi Hypefy startup jelenlegi valósága. A vállalat forradalmasítja az influencer marketing világát azzal, hogy az időigényes és bonyolult kampánytervezést egy átlátható és könnyen kezelhető platformmá alakítja. Ez nemcsak időt és erőforrást spórol meg a márkáknak, hanem garantálja, hogy a kampányok pontosan célozzák meg a kívánt közönséget, és mérhető eredményeket produkáljanak.
De honnan is ered az ötlet? 2021-ben három horvát fiatal, Stjepan Zelić, Filip Špiranec és Davor Šibenik összefogott, hogy forradalmasítsák az influencer marketinget. Felismerték, hogy a hagyományos módszerek gyakran időigényesek és nehezen mérhetők. Így megszületett a Hypefy, egy mesterséges intelligenciával támogatott platform, amely automatizálja az influencer kampányok teljes folyamatát – az influencer kiválasztásától a kampány menedzsmentjén át egészen az eredmények elemzéséig.
2025 januárjában pedig a csapat bejelentette, hogy 1,75 millió dolláros magvető befektetést kapott. A befektetési kört az Interactive Venture Partners vezette, amely mögött Thomas Peterffy áll, aki az Interactive Brokers Group alapítója és elnöke, a világ egyik legismertebb pénzügyi szakembere, aki jelentős szerepet vállal a kockázati tőkebefektetések terén. Befektetései elsősorban az innovációt és a technológiai fejlődést támogatják, különös tekintettel a közép-kelet-európai régió ígéretes vállalkozásaira. Az Interactive Venture Partners alap révén számos startup finanszírozásában vett részt, erősítve a régió vállalkozói ökoszisztémáját. Ezen kívül Peterffy aktív szereplője az ingatlanpiacnak is: magántőke-társasága, a Timber Hill Group logisztikai ingatlanfejlesztéseket támogat, míg személyesen több mint 560,000 hektárnyi földet birtokol az Egyesült Államokban. Ezek a befektetések 2024-ben is hozzájárultak a fenntartható gazdasági növekedéshez, miközben erősítették pozícióját a globális pénzügyi és üzleti szférában.
További befektetők között szerepelt az Euroventures, az Oktogon Ventures és az InterCapital. Ez a tőkeinjekció lehetővé teszi a Hypefy számára, hogy bővítse csapatát, felgyorsítsa a platform fejlesztését, és belépjen az amerikai és más európai piacokra.
Parragh Péter, az Oktogon Ventures befektetési igazgatója válaszolt befektetésekkel kapcsolatos kérdéseinkre, megosztva értékes meglátásait.
Miért tartotta az Oktogon Ventures ezt a befektetést ígéretesnek?
“A közösségi média térhódításával rengeteg olyan mikroinfluencer (10-50 ezer követő) emelkedett fel világszerte, akik nagyon hitelesen tudnak szólni a követőikhez, de automatizáció nélkül a nagy márkáknak lehetetlen volt egy kampány során 30-50 kisebb influencerrel dolgozni. A Hypefy-nek hála ez lehetővé vált, így a kis influencerek pénzhez, a márkák pedig valóban releváns érdeklődőkhöz jutnak, akár 4x jobb ROI-t elérve, mintha nagy influencerekkel dolgoznának együtt.”
Hogyan látjátok a Hypefy jövőbeli piaci lehetőségeit, különösen az Egyesült Államokban és Európában?
“A fent leírt probléma ugyanúgy igaz az Egyesült Államokban, Nyugat-Európában, mint a mi térségünkben. A Hypefy megoldása rengeteg automatizációt használ, és a legnagyobb közösségi média platformok összes influencerét eléri, így néhány nap alatt tudnak marketingkampányt indítani teljesen új piacokon. Nincs még domináns szereplő a Hypefy piacán, így a cég erre a címre pályázik.”
Van-e valami, amit kiemelnél a Hypefy alapító csapatával vagy technológiájával kapcsolatban, ami miatt a támogatásuk mellett döntöttetek?
“A csapattal először 2022 őszén kerültünk kapcsolatba, akkor még nagyon alacsony árbevétellel és csak néhány ügyféllel rendelkeztek, így abban maradtunk, hogy 1 év múlva újra beszélünk. Akkor azt láttuk, hogy bár nem sikerült tőkét bevonniuk 2022-ben, mégis teljes lelkesedéssel vitték tovább a projektet, és négyszerezték az árbevételüket, ami bizonyította az alapítók elszántságát. Ez fontos szerepet játszott abban, hogy elsőként köteleződjünk el a csapat mellett, és segítsük őket a vezető befektető megtalálásában.”
Csak, hogy kicsit kontextusba helyezzük, az influencer marketing piaca robbanásszerűen növekszik. 2022-ben az iparág értéke elérte a 16,4 milliárd dollárt, és a trend tovább emelkedik.Magyarországon is jelentős növekedés tapasztalható: 2024-ben az influencer marketingre fordított költések elérték a 6,2 milliárd forintot. A Hypefy platformja lehetővé teszi a márkák számára, hogy egyszerű termékleírás megadásával az AI kezelje az egész folyamatot – az influencer kiválasztásától a költségvetés kezelésén át a szerződésekig és a teljesítményjelentésekig. Az innováció nemcsak időt és erőforrást takarít meg, hanem biztosítja a kampányok hatékonyságát és mérhetőségét is.
Persze a céljuk nem más, minhogy vezető szerepet töltsenek be az influencer marketing technológiai piacán, csökkentve a költségeket és növelve a kampányok hatékonyságát. A mesterséges intelligencia és az automatizáció révén új standardot állít fel az iparágban, lehetővé téve a márkák számára, hogy autentikus és eredményes kapcsolatot építsenek ki közönségükkel.
Az influencer marketing világa folyamatosan változik, és a Hypefy bizonyítja, hogy a technológiai innováció kulcsfontosságú a jövőbeni sikerekhez.