HSUP Új Évad: 3000 hallgató kóstol bele a startupok titkos életébe
Amikor egy egyetemi hallgató az álmairól beszél, gyakran említi a saját vállalkozás indítását vagy egy innovatív ötlet megvalósítását. A Hungarian Startup University Program (HSUP) pontosan erre az álomra épít: a program célja, hogy a fiatalokat felkészítse az innovációra, a startup világ kihívásaira, és mindehhez a megfelelő eszközöket adja a kezükbe (például 400 hallgató a Growth Magazint is megkapja a NIÜ jóvoltából). Az idei év különösen izgalmas, hiszen a HSUP immár ötödik tanévét kezdi meg, több mint 3000 hallgatóval és megújult, angol nyelvű tananyaggal.
A program története visszanyúlik 2020-ba, amikor először nyílt lehetőség a diákoknak arra, hogy egy olyan képzés keretében ismerkedjenek meg az innováció alapjaival, amely közvetlenül a gyakorlati tudást helyezi előtérbe. Azóta közel 15 ezer hallgató vett részt a HSUP-on, és számos sikeres projekt született, amely ma már Magyarország és a nemzetközi piac része. A HSUP talán legnagyobb vonzereje éppen abban rejlik, hogy a hallgatók nemcsak elméleti tudást kapnak, hanem a valós piaci környezetben is kipróbálhatják magukat, akár egy prototípus fejlesztésén keresztül is, mint ahogy a Cognipro példája mutatja, amely még a kezdeti fázisban van, de már most nagy potenciállal kecsegtet.
Az új tanévben a program nemcsak kibővült, de frissített tananyaggal és innovatív oktatási módszerekkel várja a diákokat. Bódis László, a Kulturális és Innovációs Minisztérium helyettes államtitkára, büszkén hangsúlyozza, hogy a HSUP már angol nyelven is elérhető, ami hatalmas előnyt jelent a hallgatók számára. „Az angol nyelv ismerete elengedhetetlen a nemzetközi piacra való belépéshez, és azzal, hogy a HSUP angol nyelven is elérhetővé vált, még több lehetőséget biztosítunk a fiataloknak, hogy versenyképes tudással lépjenek be a startup világba” – mondja Bódis.
De nem csak a tananyag változott. A program továbbra is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a hallgatók élő, valós példákon keresztül tanuljanak. A HSUP mentorhálózata és a workshopok, amelyek a program részeként működnek, azt a célt szolgálják, hogy a diákok valódi tapasztalatokat szerezzenek. Ezek az események nem csupán oktatják, de inspirálják is a résztvevőket, lehetőséget adva arra, hogy bemutassák ötleteiket és kapcsolatba lépjenek a startup ökoszisztéma meghatározó szereplőivel. A programon belüli Introduction Day és Demo Day események például olyan lehetőségeket kínálnak, ahol a diákok valódi befektetőkkel, szakértőkkel találkozhatnak, és megkapják az első visszajelzéseket projektjeikről.
Az elmúlt négy év során több mint 10 ezer ötlet látott napvilágot a HSUP keretein belül, és számos sikeres startup indult el ezekből. Olyan cégek, mint a ReFilamer vagy a PetWiseCare, ma már piaci szereplők, de ezek a sikertörténetek mind egy egyszerű ötletből indultak, amelyet a HSUP program segített továbbfejleszteni, és mára a piacon is bizonyítottak. A nyári Demo Day-en bemutatkozó Cognipro, amely jelenleg még a prototípus fejlesztésén dolgozik, szintén nagy figyelmet kapott, és szerepelt a Growth Magazin legfrissebb számában is. A PetWiseCare-ről és a ReFilamer-ről pedig korábban készítettünk interjút, amelyet itt találtok:
PetWiseCare sztori:
Az egyetemi startup programtól a nemzetközi befektetőig - Petwisecare esettanulmány
A Growth Magazin szerkesztősége aktívan részt vehetett dr. Piller Pálma és a PetWiseCare felkészülésében, így a történetét különösen öröm számunkra bemutatni. Pálma az egyetemi HSUP programból indult, majd sikerrel szerepelt az RTL Klub Cápák Között című műsorában, végül magyar és nemzetközi angyalbefektetőktől szerzett kockázati tőkét. Az ambiciózus al…
És a történet folytatódik. A program nemcsak a diákokat segíti abban, hogy megtalálják a helyüket az innovációs világban, de hozzájárul a magyar startup ökoszisztéma fejlődéséhez is. A jövő innovátorai már itt vannak közöttünk – és a HSUP mindent megtesz azért, hogy ezek az álmok valósággá váljanak.