HSUP Új Évad: 3000 hallgató kóstol bele a startupok titkos életébe
Amikor egy egyetemi hallgató az álmairól beszél, gyakran említi a saját vállalkozás indítását vagy egy innovatív ötlet megvalósítását. A Hungarian Startup University Program (HSUP) pontosan erre az álomra épít: a program célja, hogy a fiatalokat felkészítse az innovációra, a startup világ kihívásaira, és mindehhez a megfelelő eszközöket adja a kezükbe (például 400 hallgató a Growth Magazint is megkapja a NIÜ jóvoltából). Az idei év különösen izgalmas, hiszen a HSUP immár ötödik tanévét kezdi meg, több mint 3000 hallgatóval és megújult, angol nyelvű tananyaggal.
A program története visszanyúlik 2020-ba, amikor először nyílt lehetőség a diákoknak arra, hogy egy olyan képzés keretében ismerkedjenek meg az innováció alapjaival, amely közvetlenül a gyakorlati tudást helyezi előtérbe. Azóta közel 15 ezer hallgató vett részt a HSUP-on, és számos sikeres projekt született, amely ma már Magyarország és a nemzetközi piac része. A HSUP talán legnagyobb vonzereje éppen abban rejlik, hogy a hallgatók nemcsak elméleti tudást kapnak, hanem a valós piaci környezetben is kipróbálhatják magukat, akár egy prototípus fejlesztésén keresztül is, mint ahogy a Cognipro példája mutatja, amely még a kezdeti fázisban van, de már most nagy potenciállal kecsegtet.
Az új tanévben a program nemcsak kibővült, de frissített tananyaggal és innovatív oktatási módszerekkel várja a diákokat. Bódis László, a Kulturális és Innovációs Minisztérium helyettes államtitkára, büszkén hangsúlyozza, hogy a HSUP már angol nyelven is elérhető, ami hatalmas előnyt jelent a hallgatók számára. „Az angol nyelv ismerete elengedhetetlen a nemzetközi piacra való belépéshez, és azzal, hogy a HSUP angol nyelven is elérhetővé vált, még több lehetőséget biztosítunk a fiataloknak, hogy versenyképes tudással lépjenek be a startup világba” – mondja Bódis.
De nem csak a tananyag változott. A program továbbra is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a hallgatók élő, valós példákon keresztül tanuljanak. A HSUP mentorhálózata és a workshopok, amelyek a program részeként működnek, azt a célt szolgálják, hogy a diákok valódi tapasztalatokat szerezzenek. Ezek az események nem csupán oktatják, de inspirálják is a résztvevőket, lehetőséget adva arra, hogy bemutassák ötleteiket és kapcsolatba lépjenek a startup ökoszisztéma meghatározó szereplőivel. A programon belüli Introduction Day és Demo Day események például olyan lehetőségeket kínálnak, ahol a diákok valódi befektetőkkel, szakértőkkel találkozhatnak, és megkapják az első visszajelzéseket projektjeikről.
Az elmúlt négy év során több mint 10 ezer ötlet látott napvilágot a HSUP keretein belül, és számos sikeres startup indult el ezekből. Olyan cégek, mint a ReFilamer vagy a PetWiseCare, ma már piaci szereplők, de ezek a sikertörténetek mind egy egyszerű ötletből indultak, amelyet a HSUP program segített továbbfejleszteni, és mára a piacon is bizonyítottak. A nyári Demo Day-en bemutatkozó Cognipro, amely jelenleg még a prototípus fejlesztésén dolgozik, szintén nagy figyelmet kapott, és szerepelt a Growth Magazin legfrissebb számában is. A PetWiseCare-ről és a ReFilamer-ről pedig korábban készítettünk interjút, amelyet itt találtok:
PetWiseCare sztori:
És a történet folytatódik. A program nemcsak a diákokat segíti abban, hogy megtalálják a helyüket az innovációs világban, de hozzájárul a magyar startup ökoszisztéma fejlődéséhez is. A jövő innovátorai már itt vannak közöttünk – és a HSUP mindent megtesz azért, hogy ezek az álmok valósággá váljanak.