Growth Magazin

Growth Magazin

Share this post

Growth Magazin
Growth Magazin
A validációt nem fogod megúszni
Copy link
Facebook
Email
Notes
More

A validációt nem fogod megúszni

Ebben a cikkben a legjobb gyakorlatokat boncolgatjuk, amelyek segítenek az innovatív termékek megfelelő piaci pozíciójának megtalálásában, majd karbantartásában/javításában.

Beatrix Gosztola's avatar
Beatrix Gosztola
Jun 04, 2023
∙ Paid

Share this post

Growth Magazin
Growth Magazin
A validációt nem fogod megúszni
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
Share

Szerző: Tolnai Ákos és Kiszely László

Érdekes módon a startup érettségi szintjétől vagy iparágától függetlenül a termék-piac illeszkedéssel (product-market fit) kapcsolatos kihívások, és az ezen problémák megoldására irányuló strukturált folyamatok változatlanok.

A cikkhez a torontói York Egyetemen termékmenedzsment témában tartott vendégelőadásunkat vettük alapul (ezért néhány helyen szokatlan lehet az angolból eredő megfogalmazásunk). Az AbilityMatrix-nál innovációk támogatására specializálódtunk, egyik irányunk éppen a startupok „validálása”, minél hatékonyabb és strukturáltabb módon. Tapasztaljuk, hogy minden vállalkozó számára a személyesen legnehezebb és üzletileg legbizonytalanabb időszak az, amikor az első piacot kell megtalálni vagy új piacokat kell feltérképezni a skálázáshoz.

Mi az a Validáció és Hipotézis?

A validáció a vállalkozásunkkal kapcsolatos feltételezések bizonyításának vagy megcáfolásának a folyamata. Lépései a következők:

  1. Megfelelő hipotézisek meghatározása.

  2. Hipotézisek priorizálása és dependency map készítése.

  3. Kísérletek tervezése a bizonyítás vagy cáfolás céljából.

  4. Megfigyelések begyűjtése.

  5. Az eredmények felhasználása a hipotézislista felülvizsgálatára és új kísérletek megtervezésére.

Nem kell feltétlenül minden esetben a fenti lépéseket szorosan követni hipotézis-validációs ciklusokhoz, de érdemes jobban átlátni magát a ritmikusságot és hogy épp melyik fázisban vagyunk benne, mert ez segít a megfelelő validációs kísérletekre fókuszálni.

A validálásról, másképp

A validálás nem egyszeri tevékenység, hanem egy folyamatként kell rá gondolni. A sikeres cégek folyamatos tevékenységként kezelik, nem csak egy kitűzött és átléphető mérföldkőként.

This post is for paid subscribers

Already a paid subscriber? Sign in
© 2025 Growth Masters Kft.
Publisher Privacy ∙ Publisher Terms
Substack
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture

Share

Copy link
Facebook
Email
Notes
More